یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: بن ماه‌ رمضان اقشار آسیب‌پذیر حذف شده‌است.

به گفته مسئولان قرار است یک نوبت بن در زمستان امسال به گروه‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی داده شود که ارتباطی به ماه مبارک رمضان ندارد.

این در حالی است که سرپرست کمیته امداد در حاشیه گردهمایی معاونین و مدیران کل استان‌های کشور این نهاد و در جمع خبرنگاران از آمادگی برای توزیع بن‌های ماه رمضان خبر داده بود.

خبرگزاری برنا نیوز در خبری که 21مرداد منتشر کرده، آورده است: انواری از پرداخت بن‌های کالای رمضان به مبلغ 40 هزار تومان از محل منابع دولتی خبرداد و اذعان داشت: در حال رایزنی و تلاش هستیم تا قبل از ماه مبارک رمضان با موافقت وزارت رفاه این بن‌ها به مددجویان پرداخت شود.

اما دیروز مدیرکل فقرزدایی وزارت رفاه تاکید کرده که وزارت رفاه تنها یک بار در سال در میان جمعیت هدف بن توزیع می‌کند که امسال آذرماه قرار است این بن‌ها توزیع شود.
عبدالله عمادی احتمال داده که کمیته امداد با استفاده از اعتبارات داخلی‌اش قصد دارد بن ماه رمضان توزیع کند اما سرپرست کمیته امداد محل تامین منابع بن‌ها را دولت عنوان کرده‌است.

انواری در نشست خبری که در تیرماه امسال برگزار شد، گفته بود: امسال تلاش خواهد شد تا به مددجویان کمیته امداد سبد کالای رمضان اهدا شود. این نهاد در تلاش است تا با تامین اعتبار از منابع داخلی‌اش سبد ارزاقی با ارزش بین 30 تا 50هزار تومان را برای ماه رمضان مددجویان تدارک ببیند.

بعد از اینکه اظهار نظر مدیرکل فقرزدایی وزارت رفاه منتشر شد، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی در گفت‌وگویی با مهر ابراز امیدواری کرد که سهمیه ماه مبارک امسال نیازمندان در ماه رمضان میان آنان توزیع شود.

فرید براتی سده گفت: هنوز زمان توزیع بن رمضان به مددجویان سازمان از سوی وزارت رفاه مشخص نشده است، اما امسال وزارت رفاه برای مددجویان سازمان بهزیستی 200 هزار سهمیه بیش‌از پارسال در نظر گرفته است. او گفته که میزان این بن‌ها هنوز مشخص نشده و ممکن است همان 36 هزار تومان سال گذشته در نظر گرفته شود.

این قصه سر دراز دارد

پارسال هم بن ماه رمضان اقشار آسیب‌پذیر به ماجرایی طولانی تبدیل شد که ماه‌ها افکار عمومی و زندگی مددجویان را تحت‌تأثیر قرار داد.وزیر رفاه، پارسال پیش از ماه رمضان اعلام کرد که به مددجویان نهادهای حمایتی سبد کالای رمضان اعطا خواهد شد اما پس از اعلام و با گذشت ماه‌ها این اتفاق رخ نداد.

2 ماه پس از رمضان وقتی سبد کالای مددجویان دیگر به بحث روزانه خبرنگاران تبدیل شده‌بود، برخی منابع از مخالفت معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری خبر دادند، آنها گفتند در حالی‌که رئیس‌جمهوری با تخصیص بودجه برای سبد ماه رمضان مددجویان موافقت کرده این معاونت با ایراد گرفتن از مصوبه، واریز بودجه را ناممکن اعلام کرد.

بودجه‌ پارسال 100 میلیارد تومان بود که بنا بوده 30 میلیارد تومان آن را وزارت رفاه تامین کند و مابقی از سوی ریاست‌جمهوری تامین و در اختیار وزارت رفاه گذاشته شود.

بالاخره سبد کالای رمضان شب عید به دست گروه هدف رسید در حالی‌که وزیر رفاه وعده‌اش را اوایل مهر اعلام کرد و انتظار می‌رفت که در ماه رمضان و یا حداکثر عید فطر به مددجویان تحویل شود، اما کش و قوس این سبد 6 ماه ادامه داشت.

امسال

با مروری به کارنامه پارسال سبد کالای رمضان و افزودن این نکته که امسال وزیر رفاه هم هنوز اشاره‌ای به بن ویژه ماه رمضان نداشته است، به‌نظر می‌رسد که تا دست مددجویان به این سبد برسد راه زیادی در پیش است، اگر بنا را بر حرف مدیرکل فقرزدایی وزارت رفاه بگذاریم بن کالای رمضانی در کار نیست، مگر کمیته امداد از منابع داخلی‌اش تنها برای مددجویان خودش تدارکی دیده باشد.اگر نه که روز از نو روزی از نو، قصه پارسال تکرار می‌شود.

کد خبر 87940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز